Räfshult avverkades idag. Totalt fem älgar sköts.
 
 
Det blev några eftersök av påskjutna djur, och under väntan kom dessa söta flickor och hälsade på vid ladan.
 
 
Då det väl bestämdes att inga ytterliggare drev skulle påbörjas under dagen bestämde jag mig för att åka och fotografera vid Mostugan som passerades under gårdagens första drev. Även lite kompleterande bilder vid Brostugan.
 
 
Efter det, som den snälla flickvän jag innerst inne är, följde jag med sambon för att bringa lycka på hans fisketur. Det som han inte lyckats med på två dagar tog mig 2-3 kast, nämligen napp! Två abborrar för min del som rensades på plats i båten och avnöjt som efterrätt. Gäddan lyckades han till sist dra upp. Den kastades dock raskt i igen efter att ett något snedtuggat drag pillrats ut ur gapet!

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej